درس ششم Archicad مقدماتی
گزینههای موجود در پالت Pet از سمت چپ به راست شامل:
- یک بخش از دیوار راست و مستقیم.
- یک دیوار منحنی، مماس با بخش قبلی (در هنگام رسم اولین قسمت دیوار مورد استفاده قرار نمیگیرد.)
- یک دیوار منحنی، مماس با خطی که قبل از شروع و رسم واقعی بخش، رسم کردهایم.
- یک دیوار منحنی، که بین دو نقطه رسم میشود.
- یک دیوار منحنی، که با استفاده از نقطه مرکزی، طول و شعاع آن رسم میشود.
- مکان نمای ماوس را روی گزینه مورد نظر قرار داده و بعد از تعریف نقطه پایانی اول با توجه به شرح بالا، اقدام به رسم بخش اول دیوار میکنیم. این نقطه پایانی به صورت خودکار به عنوان نقطه شروع
بخش دیوار بعدی مورد استفاده قرار میگیرد.
- اگر بخواهیم تا عملیات رسم دیوار زنجیرهای را به پایان ببریم روی آخرین نقطه پایانی دو بار کلیک میکنیم. در جریان عملیات یک Contour محو ظاهر شده و زمانی جای خود را به دیوار کامل میدهد که
کار خود را تمام کنیم.
رسم دیوار مستطیلی (Rectangle Wall)
1- ابزار دیوار را انتخاب میکنیم.
2- روش هندسی دیوار مستطیلی (Rectangle Wall) را از پالت Info انتخاب میکنیم. (روی فلش کوچکی که در پایین دکمهٔ دیوار راست Straight Wall) قرار دارد، کلیک میکنیم.)
3- در یک نقطه کلیک میکنیم تا گوشه دیوار تعریف شود و در نقطه دیگری کلیک میکنیم تا قطر دیوار تعریف شود.
4- در این مرحله دیوار مستطیلی ایجاد میشود، و هر چهار بخش دیوار با Grid (خطوط شبکه) عادی تراز میشود.
ایجاد یک دیوار منحنی
۱- ابتدا ابزار Wall را انتخاب میکنیم.
۲- یکی از سه روش هندسه دیوار منحنی را، درپالت Info (اطلاعات)، انتخاب میکنیم.
• اولین روش: یک دیوار منحنی، براساس کمان یا دایرهای با نقطهٔ مرکزی وشعاع ایجاد میکند. با اولین کلیک نقطه مرکزی تعریف میشود.یک خط محور، مکان نمای ماوس را تا هنگامی که برای دومین
بار کلیک کرده وشعاع را تعریف کنیم دنبال خواهد کرد.
بعد از آن یک بخش محو ظاهر میشود، تا اینکه با کلیک سوم، قسمتی از کمان دایره را که میخواهیم دیوار روی آن ایجاد شود، تعریف کنیم.
اگر نیازی به یک دیوار دایرهای کامل داریم، کافی است که بعد از تعریف شعاع، دوبار کلیک کنیم. زمانی که سه نقطه تعریف شد، خطوط نگهدارنده جای خود را به Counterهای دیواری پر شده داده و
هاشور ظاهر میشود.
• دومین روش: یک دیوار منحنی با تعیین سه نقطه روی محیط کمان تعریف میشود. دو کلیک اول، دونقطه را برا ی اتصال دیوار به المانهای دیگر نقاط تقاطع Grid و یا نقاط چسبیدن خاص، تعیین میکند.
بعد از آن یک دایرهٔ نازک، تا هنگامی که با کلیک سوم، نقطهٔ سوم را تعریف کنیم، مکان نمای ماوس را دنبال خواهد کرد.
دیدگاه خود را بیان کنید
- ارسال نظر به عنوان مهمان. همچنین می توانید عضو شوید یا وارد حساب کاربری خود شوید
By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://www.amoozesh-computer.ir/