آموزش پاورپوینت

تا اینجای کار ما با ابزارهایی در برنامه کار کردیم که بسیاری از آنها را در Word نیز داشتیم و قبال با آنها کار کرده بودیم. اکنون در این دو مبحث پیشرو قصد داریم تا به دو سربرگ Transitions و Animations بپردازیم و شما را بطور کلی با فضای اختصاصی Power Pointآشنا نماییم. درواقع کار با این دو سربرگ است که یک فایل ارائه را ایجاد مینمایید و آن را از یک سند Word متمایز میسازد. با توجه به آنچه که در مقدمه طراحی در Power Pointبیان نمودیم قصد داریم تا در این قسمت به شما آموزش دهیم تا چگونه حالتهای عبور را در بین اسالیدهای خود ایجاد نمایید و هرگونه تنظیمات الزم را چگونه انجام دهید.

قبل از پرداختن به آموزش سربرگ Transitionsتوجه داشته باشید که شما میتوانید با قرار گرفتن در نمای دیدی بهتر و کاربردی در خصوص حالتهای عبور و تنظیمات مربوط به آن از جمله زمان اسالیدها را داشته باشید. پس پیشنهاد ما به شما این است، در زمانی که میخواهید از سربرگ به هر دلیلی استفاده نمایید در نمای قرار بگیرید.

ما تا کنون سعی نمودیم تا شما را با مبانی اولیه کار با نرم افزار و نحوه اینکه چگونه یک فایل ارائه را بصورت ابتدایی ایجاد نمایید آشنا کنیم. اکنون زمان آن فرا رسیده است که شما بتوانید برای کار خود یک قالب را طراحی نموده و در آن قالب کار خود را انجام دهید تا از هم ریختگی که باعث دلزدگی مخاطبانتان میشود جلوگیری نمایید.

یکی از الزامات ایجاد فایل ارائه که مبتدیان بیشتر میبایست به آن توجه داشته باشند آن است؛ هرگز و هرگز از چندین قالببندی برای متنها و اسالیدهای خود استفاده نکنند و همچنین در مورد انیمیشن و حالتهای عبور که در آینده با آنها آشنا میشوید؛ تنها در صورتی از موارد متنوع استفاده کنید که واقعا حجم کار شما باال و بسیار پرمحتوا باشد زیرا زمانی که اطالعات شما در یک روند باشند تنوع طراحی شما تمرکز مخاطب را از بین برده و آن را از توجه کردن به مفاهیم شما دور میدارد. اما زمانی که هرکدام از اسالیدهای شما بتواند مطلب جدید و متغیری را برساند پس نیاز دارد تا طراحی تازهای را نیز با خود داشته باشد. بطور کلی منظور ما آن است که شما با توجه به مخاطب و مطالبتان سعی کنید در انتخاب قالب و دیگر موارد ذکر شده از تکرار و یکنواختی پرهیز و همچنین آن طرف داستان از تنوع بسیار شدید که باعث از بین رفتن تمرکز مخاطبانتان شود دوری نمایید.

ادامه مطلب:

ما در قسمت آموزش شکلها بحث در مورد Action Button را به آینده موکول کردیم و قصد بر این شد تا در جایی دیگر بصورت اختصاصی آن را آموزش دهیم. اکنون ما در اینجا قصد داریم تا شما را با Hyperlinkها و Action Button ها آشنا نماییم. آنچه که در یک فایل ارائه از اهمیت بخصوصی برخوردار است تعامل بیشتر میباشد که شما بوسیله این دو مورد میتوانید این تعامل را افزایش دهید. حال اینکه چگونه این عمل صورت میگیرد در ادامه به آن میپردازیم؛ Hyperlink ها به شما این امکان را میدهند تا بتوانید ارجاع و پیوند را در کارتان قرار دهید تا هر زمان و در هرکجا که الزم دانستید از آنها استفاده نمایید. به بیانی سادهتر زمانی برای شما پیش میآید که میخواهید در هنگام توضیح در مورد یک چیز به عنوان مثال یک رشتهکوه همزمان تصاویری از آن را به نمایش درآورید؛ در اینجا است که شما با پیوند قرار دادن فایل تصاویر به متن توضیحی میتوانید با یک کلیک ساده آنها را به نمایش درآورید. پس به این صورت میتوانید کارهای دیگر نظیر اتصال سرفصلها به اسالیدهای توضیحی آنها، اتصال یک نوشته به یک آدرس اینترنتی و... را خیلی راحت و آسوده انجام دهید.

Action Button ها نیز عملکردی مشابه Hyperlinkها دارند با این تفاوت که در اینجا فقط این اشکال هستند که لینک و پیوند میخورند و این باعث آن است تا شما بتوانید آسانی کار و مشخص بودن را به کاربران خود هدیه دهید تا در هنگام کار به سادگی هرچه تمام و در یک نمای بسیار جذاب بتوانند کار شما را تماشا نمایند و تعامل راحتتر و بیشتری را با آن برقرار کنند.

برای ایجاد یک Hyperlink قسمت مورد نظر را انتخاب و با راست کلیک گزینه Hyperlink را انتخاب و یا اینکه این گزینه را از سربرگ Insert برگزینید تا کادر Insert Hyperlink  برای شما ظاهر گردد. ما در اینجا بصورت گذرا به پنج قسمت این کادر میپردازیم:

1( گزینه Screen Tip : با درج عبارتی در این قسمت، زمانی که نشانگر بر روی لینک قرار میگیرد این عبارت بصورت کادر راهنما برای چند ثانیه ظاهر میگردد.

2( بخش Existing File Or Web Page: در این بخش شما میتوانید فایل و یا یک صفحه وب را برای ارجاع به آن مشخص نمایید.

3( بخش Place In This Document: میتوانید از اسالیدهای فایل جاری برای ارجاع استفاده نمایید. (برای مثال با کلیک این لینک به اسالید نخست برویم)

4( بخش Creat New Document: به شما امکان داده شده است تا بتوانید یک فایل جدید را برای ارجاعدهی تعریف نمایید.

5( بخش Email Adress: میتوانید از یک آدرس نامه الکترونیک برای پیوند دادن استفاده کنید.

ادامه مطلب:

برای افزودن یک نمودار می بایست در سربرگInsert  و در قسمت Illustration روی گزینهChart کلیک کنید و سپس نمودار دلخواه خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال از نمودار میلهای برای نمایش دادهها در سپری شدن زمان و از نمودار دایرهای برای نمایش درصد استفاده میشود.

 

ادامه مطلب:

Smartها چارتهایی میباشند که شما میتوانید به کارتان، بنا به هرگونه نیازی بیفزایید. همچنین قبل از شروع مبحث این مورد را به خاطر بسپارید که شما میتوانید با استفاده ازSmartart زیباترین موارد انیمیشن را در برنامه ایجاد نمایید.

پس برای افزودن یک Smartart میبایست در سربرگ Insert در بخشIllustration  روی گزینه Smartart  کلیک کنید. اکنون شما میتوانید در کادر باز شده مورد دلخواه را برگزینید اما همان گونه که خواهید دید در سمت چپ کادر تقسیم بندیهایی وجود دارد که کار شما را در انتخاب راحت مینماید. این موارد اینگونه است:

1)List  : زمانی که شما مایل هستید تا خروجی کارتان را بصورت نمایان بیان کنید

2)Process : با استفاده از این اشکال میتوانید مراحل انجام یک کار را بصورت مرحله به مرحله بیان نمایید

3)Cycle : میتوانید ارتباطها، چرخهها و خروجیها را به نمایش در آورید

4)Hierarchy : از این قسمت بیشتر برای به نمایش در آوردن چارتهای سازمانی و نشان دادن زیرمجموعه ها استفاده میشود

5)Relationship : خیلی مختصر تا حدودی مانند بخشcycle هست و در خصوص ارتباط بیشتر به کار میرود

6)Matrix : برای حاالت ماتریکسی مثل بیان شبکهای به کار میرود

7)Pyramid : میتوانید آمارها و نتایج سرشماریها را بصورت هرمی نمایش دهید

8)Picture : این مورد به شما امکان میدهد تا کارتان را با تصویر ارائه کنید و بیشتر برای زمانی به کاربرد دارد که شما بخواهید راجع به تصویر مورد نظر توضیحی بیان نمایید.

 

ادامه مطلب:

آموزش کامپیوتر

آموزش کامپیوتر

آموزش مهارت های عمومی و تخصصی کامپیوتر در قالب آموزش های مرتبط با نرم افزار و سخت افزار

آموزش ویندوز

آموزش ویندوز

آموزش مهارت های نصب و کاربری سیستم عامل های ویندوز XP - 7 - 8 بصورت مبتدی و پیشرفته

آموزش آفیس

آموزش آفیس

آموزش مجموعه نرم افزار های ماکروسافت آفیس شامل ورد - اکسل - پاورپوینت - اکسس - آوتلوک