By پشتیبان on سه شنبه, 11 اسفند 1394
Category: آموزش پاورپوینت

نکات امنیتی در کار با Power Point

این مبحث قصد داریم تا با استفاده از بخش Info در سربرگ File به شما نحوه قرار دادن رمز بر روی فایل پاورپوینت را آموزش دهیم و همچنین طریقه دستیابی به اطلاعات فایل و نحوه مخفی کردن آنها را توضیح میدهیم. شما با قرار دادن رمزعبور برای فایلتان میتوانید آن را در برابر هرگونه سوء استفاده ایمن نمایید و همچنین مخفی نمودن اطالعاتی مانند یادداشتهای شما کمکتان مینماید تا بدون هیچ دغدغهای فایل کاری خود را در اختیار هر کسی که مایل هستید بگذارید.

ایجاد رمز بر روی فایل پاورپوینت:

برای ایجاد رمز بر روی فایل پاورپونت خودتان در سربرگ File به بخش Info بروید و سپس در زبانه ایکون Protect Presentation گزینه دوم را برگزینید و بعد از آن به ترتیب در کارد باز شده رمز را وارد و Ok و بار دیگر در کادر بعدی دوباره رمز را وارد و Ok.

حذف رمز از فایل پاورپوینت:

{rsmembership category="1"}

هرگاه هم که خواستید رمز فایل خود را بردارید همین مراحل را طی کنید و اینک جای مرز را پاک کرده و هیچ رمزی را قرار ندهید و در آخر  ok. 

برای دسترسی به اطالعات فایل خود و تغییر در آنها در همین قسمت با باز نمودن زبانه ابزار  Properties گزینه Advanced Properties را برای دسترسی کامل به این اطلاعات و ویرایش آنها انتخاب نمایید. البته از آنجایی که کاربرد این موارد برای ما زیاد مهم نمیباشد به آنها نمیپردازیم و تنها جهت آشنایی با آن بیان نمودیم تا کاربرانی که این قسمت برایشان اهمیت دارد بدانند از چه طریق به آن دسترسی داشته باشند.

اما زمانی که شما بخواهید فایل خود را به کسانی بدهید که نمیخواهید اطلاعاتی مانند یاداشتهای شما را مشاهده نمایند؛ (مانند زمانی که بخواهید فایل ارائه خود را به دانشجویان و یا کارمندان خود بدهید)در سربرگ File به بخش Info بروید و سپس در زبانه آیکون  Check for Issuce گزینه نخست را برگزینید. اکنون در کادر باز شده با مطالعه دقیق موارد، آنهایی را که مورد نظر دارید را تعیین و در ادامه گزینه را کلیک نمایید. (برای حذف بیشتر از دو گزینه نخست و آخر استفاده میشود)

{else}

برای دسترسی به ادامه مطلب می بایستی در وب سایت اشتراک داشته باشید

خرید اشتراک

{/rsmembership}

Leave Comments